FAQ

Op deze pagina vind je antwoorden op de meest gestelde vragen.

Abonnementskeuze | Storing of klachten? | Wat doet de monteur van jouw provider? | Analoge apparatuur | E-mailinstellingen | Twee of meer tv-aansluitingen | Afstandsbedieningen | Lokale Omroep Nuenen (LON) en HD-zenders

Abonnementskeuze

De Coöperatie OnsNet Nuenen biedt zelf geen internet, tv of bellen aan. Daarvoor kunt u een abonnement afsluiten bij één van de beschikbare aanbieders.

Als u uw postcode en huisnummer ingeeft op www.kpnnetwerk.nl, dan krijgt u een overzicht van alle providers die in Nuenen diensten aanbieden.

Storing of klachten?

De Coöperatie OnsNet Nuenen kan zelf geen storingen oplossen. Dit is de taak van uw service provider. Heeft u een storing of een vraag dan kunt u contact opnemen met uw provider.

Wat doet de monteur van jouw provider?

  • Installeert het nieuwe modem
  • Installeert en sluit Interactieve tv’s aan
  • Trekt kabels door bestaande buizen
  • Geeft uitleg over de diensten
  • Sluit het vaste telefoontoestel aan
  • Sluit een pc, laptop of tablet aan
  • Controleert het WiFi signaal
  • Zorgt ervoor dat alle e-mailadressen blijven behouden en werken zoals u gewend bent

De monteur sluit alle apparatuur vsn de provider aan, maar biedt niet aan naar andere apparatuur te kijken. Als u dat toch wil, kunt u dat aan de monteur vragen.

Analoge apparatuur

Na de omzetting is er geen analoog radio- en tv-signaal meer. Deze omzetting betekent dat tv en radio op een andere manier worden verzonden naar uw huis. Deze digitalisering vindt overal plaats, ook andere providers dan KPN (bijvoorbeeld Odido en Delta) zijn al gestopt met het analoge aanbod.

Als u uw oude analoge apparatuur wilt blijven gebruiken vraag dan aan de monteur wat de mogelijkheden zijn of neem eerder contact op met uw nieuwe provider.

Radio: Standaard worden er negentig radiozenders digitaal aangeboden. Deze zijn via de tv en de afstandsbediening te besturen, uw tv hoeft er niet voor aan te (blijven) staan.

Een andere mogelijkheid om uw bestaande stereo-installatie te blijven gebruiken is om deze via de aux uitgang te verbinden met een Google Chromecast Audio apparaatje (te koop bij elektronicawinkels). Via een app op uw telefoon/tablet en de WiFi kunt u alle digitale radiozenders en streaming-muziekdiensten binnenhalen op de stereo-installatie.

E-mailinstellingen

De e-mailadressen eindigend op @onsbrabantnet.nl en @onsnet.nu blijven bestaan en werkend. U krijgt de beschikking over een nieuw e-mailadres, maar de monteur zal de mail zo instellen dat u werkt met uw oude vertrouwde mailadres(sen).

De CONN heeft begrepen dat er klachten zijn over hoe de mail werkt of juist niet werkt. Uw provider moet dat oplossen. Neem daarom contact op met de helpdesk van uw provider.

Twee of meer tv-aansluitingen

Uw nieuwe abonnement biedt twee tv-aansluitingen. Dat wil zeggen dat u twee set-top boxen en twee afstandsbedieningen ontvangt (de monteur sluit deze voor u aan). Hebt u meer tv’s en wilt u dus meer aansluitingen, dan kunt u deze bijbestellen. Hier zijn echter per maand extra kosten aan verbonden.

Er is nog een mogelijkheid om op meer dan twee plekken tv te kijken. De tv-uitzendingen zijn via het WiFi-signaal ook op pc, mobiel, laptop of tablet te bekijken zonder extra aansluitingen.

Afstandsbedieningen

Bij elke set-top box hoort een afstandsbediening. Standaard levert jouw provider een afstandsbediening bij de set-top box.

Lokale Omroep Nuenen (LON) en HD-zenders

De Lokale Omroep Nuenen (LON) vindt u bij KPN op zendernummer 1436. Bij Odido is de LON te vinden om zender 791.

De NPO-zenders en de zenders van RTL en SBS staan standaard geprogrammeerd op 1, 2, 3 en verder (zoals u gewend bent). Jouw provider biedt dezelfde zenders ook in HD-kwaliteit aan.